Waarom leest niemand mijn nieuwsbrieven?

Veel bedrijven sturen regelmatig nieuwsbrieven naar hun klanten. Maar een heel groot deel van deze nieuwsbrieven worden niet eens geopend, en dus ook niet gelezen. En nu hoor ik je denken: is het versturen van nieuwsbrieven dan nog wel zinvol? Jazeker! E-mailmarketing (het versturen van nieuwsbrieven via de e-mail) is namelijk een van de marketingmethodes […]

Is jouw website te oud? Check het hier

Heb jij een website voor jouw bedrijf? Ja? Dat is natuurlijk altijd goed, maar alleen als deze ook wordt onderhouden. Hoe lang geleden is je website gemaakt? En hoe lang geleden heb je voor het laatst aanpassingen gedaan aan je website? Is alle informatie die erop staat nog wel up-to-date? En misschien wel het belangrijkste: […]

Interactieve interactie? Doen!

Interactie met klanten is erg belangrijk. Op social media, zoals Facebook en Twitter, zie je dat bedrijven en klanten veel met elkaar in contact komen, terwijl er op de website nauwelijks tot geen interactie plaatsvindt. En dat is zonde, want met een meer interactieve website kan je ervoor zorgen dat een bezoeker langer op je […]

Let op: is jouw website wel gebruiksvriendelijk?

Een prachtige website is natuurlijk leuk. Het is mooi visitekaartje die bezoekers trekt. Maar met alleen een mooie website red je het niet. Een website moet namelijk ook gebruiksvriendelijk zijn. Je bezoekers moeten snel en eenvoudig kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn. Is je website niet gebruiksvriendelijk? Dan is de kans groot dat […]

Help! Hoe kies ik de perfecte domeinnaam?

Het kan bijna niet dat je het nog nooit langs hebt zien komen: domeinnaam. Je hoort het vaak van hostingaanbieders en websitebouwers. Maar wat is een domeinnaam nou precies? Een domeinnaam is een webadres, en bestaat uit twee elementen. Een domeinnaam of webadres, bijvoorbeeld www.liveinfive.nl, wordt gevormd door de naam (‘liveinfive’) en de zogeheten extensie […]

Beter scoren in Google Images

Erg veel bedrijven werken aan SEO-optimalisatie, waarmee ze hoger willen scoren in de zoekresultaten van Google. Wat bedrijven soms niet weten, is dat Google Images (Google Afbeeldingen) hier ook aan kan bijdragen. Afbeeldingen worden namelijk ook gezocht met zoekwoorden, waar jij als bedrijf op kan inspelen. Maar hoe zorg je er dan voor dat je […]

Checklist voor een nieuwe website

Denk je aan een (nieuwe) website voor je bedrijf? Tegenwoordig kan je eigenlijk niet meer zonder. Maar maak niet zomaar een website of geef niet zomaar een opdracht om er eentje te laten maken. Ga er eens goed voor zitten en doorloop deze checklist voordat je gaat voor een website. ✔ Bepaal het doel van je […]

6 trucs voor conversieoptimalisatie

Een mooie website is leuk. Maar alleen mooi is niet genoeg, je wil natuurlijk dat je website de investering weer terugverdient. Daarom is het belangrijk dat de inhoud van je website zó is ingericht, dat het een hoge conversie genereert. Conversie is het omzetten van een bezoek naar een bepaald doel. Dit doel kan van […]

Langzame website: mythes en tips

Heb jij dat ook wel eens? Dat je een website wil bezoeken maar dat deze zo traag laadt dat je er al geen zin meer in hebt? Zulke langzame websites passen niet meer in deze snelle digitale wereld. Vooral op onze smartphones moet alles zo snel mogelijk zijn. We willen snel even wat kunnen opzoeken, […]

Website laten maken: de 7 meest gemaakte fouten

Het is zo ver, je wilt een (nieuwe) website laten maken voor je bedrijf. Maar waar ga je die dan laten maken? Voor welk webdesign bureau kies je? En wat voor website wil je eigenlijk? Wanneer je begint aan de zoektocht naar de beste webdesigner voor jouw website, kom je al gauw ontzettend veel verschillende […]

WordPress: gebruiksvriendelijk CMS

WordPress heeft een gemakkelijk Content Management Systeem (CMS). Dit is een handig hulpmiddel waarmee je – de naam zegt het al – zelf de content (inhoud) van je website kan beheren. Door gebruik te maken van het CMS van WordPress kun je de focus leggen op de inhoud van je website, zonder dat je je […]

Homepage optimalisatie: 4 slimme tips

De homepage is het visitekaartje van je website. In de meeste gevallen komen jouw bezoekers binnen op de homepage, waar ze gelijk oordelen of ze op jouw website willen blijven of niet. Een goede eerste indruk is dus heel belangrijk. En hiervoor is de gebruiksvriendelijkheid van jouw homepage erg belangrijk. Maar wat is er dan […]

Pagina 1 van 2